学位審査申請の手順と様式(博士課程)Procedures and Necessary documents for degree application(Doctoral Course) 1.学位論文等の申請 Degree application ※ 事前審査会開催の前週の月曜日までに申請 ※The applicant requires to submit the following documents by Monday the week before your 1st screening. 申請者は必要書類をダウンロードして使用すること。(例示箇所は削除すること)Applicants are required to download the necessary documents below. 必要書類/Necessary Documents 審査願 2部Application form 2 copies様式第1号 論 文 2部Your Dissertation 2 copies※ 両面印刷のこと *In two-sided printing※ 申請者の所属に長崎大学大学院医歯薬学総合研究科が含まれていること*’Nagasaki University Graduate School of Biomedical Sciences’ must be included as the affilication of applicant 論文データSoft copy of your dissertation USBメモリ等又は添付ファイルによる提出Send a file by email or bring a USB to the Student Affairs Division 提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp 論文目録 2部(先進予防医学共同専攻を除く)Dissertation reference form(Excluding the students of Division of Advanced Preventive Medical Sciences) 2 copies 様式第4号 論文目録 2部(先進予防医学共同専攻)Dissertation reference form(For the students of Division of Advanced Preventive Medical Sciences) 2 copies 様式第4号 論文要旨 3部Dissertation abstract 3 copies※ 両面印刷のこと※ 英語書式を使用する場合は、主査作成の結果の要旨も英語で作成するよう依頼すること*In two-sided printing*The students are required to inform the cheif evaluator to submit the evaluation report in English. 書式1English Form 論文要旨データSoft copy of dissertation abstract USBメモリ等又は添付ファイル(MSWord形式)による提出Send a MSword file by email or bring a USB to the Student Affairs Division 提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp 参考論文を添付する場合 3部Any previous papers -if there is any papers 3 copies each 論文が出版社等に受理されているが公表前である場合、それを証明する書類 1部Letter of acceptance -if your paper has not been published but has been accepted 1 copy 共著論文の場合の承諾書 1部Written consent of coauthors 1 copy ※ 申請者が筆頭著者であっても、共著者がいる場合、共著者全員分の承諾書が必要です。 書式2 氏名・生年月日・本籍届 1部Notification of contact address after program completion 1 copy 書式3 学位論文申請確認書 1部Notification of dissertation application 1 copy 書式4 主査・副査・学位専攻分野報告書 1部Names of evaluators 1 copy 書式5 トランスファラブルスキル証明書Certificate of Transferable Skills 添付ファイル(Excel形式)による提出 ※令和5年9月より、提出が必要になりました。Send a Excel file by email to the Student Affairs Division.※As to the students who complete master or doctoral course after September 2023, submission of these documents is required. 提出先メールアドレス/Send to:dai_med@ml.nagasaki-u.ac.jp 様式1English Form1 取扱要領 フローチャートFlowchart 2.事前審査会(受理審査) / 1st screening 受理の決定 / Determination of Acceptance 主査、副査の承認 / Approval of the evaluators 付記する学位専攻分野の決定 / Determination of the degree major 3.公開審査会および論文審査・最終試験 / Open Dissertation Defense, 2nd screening and final screening ※ 受理審査後6週間以内に実施*You have your open defense between the 1st and 2nd screening within 6 weeks from the 1st screening. 必要書類 / Necessary documents 主査は学位論文公開審査会日程報告書Notification of schedule for open dissertation defense needs to be submitted by a cheif evaluator受理審査後1週間以内に大学院担当へ提出Needs to be submitted within a week from the 1st screening 書式6 公開審査会(ホームページに掲載・案内)Open dissertation Defense 発表時間は1時間以内、発表準備は申請者Presentation time should be less than an hour, and must be prepared by applicant 司会は主査又は副査Moderated by a cheilf evaluator and sub-evaluators 公開審査会および論文審査・最終試験後 / AfTer Open Dissertation Defense 主査、副査は審査・試験の結果の要旨を予備審査開催日の1週間前までに提出(他にUSBメモリ等又は添付ファイル(MSWord形式)による提出)/ Evaluators must submit the evaluation reports a week before the 2nd screening 必要書類 論文審査の結果の要旨 1部 様式は教職員専用ページに掲載 最終試験の結果の要旨 1部 様式は教職員専用ページに掲載 4.事前審査会(予備審査)2nd Screening 課程修了の可否Acceptance or rejection of course completion 5.最終審査 Final Screening 課程修了の可否Acceptance or rejection of course completion 6.学位授与 Conferment of Degree 学位記発行は年4回Degrees are issued 4 times a year 授与式は3月と9月、6月と1月は学務課で手渡しHanded out in March and September at Academic Graduation(degree) Ceremony, and in June and January at Student Affairs Division